• Door naar de hoofd inhoud
  • Home
  • Over Vroonestein
    • Dit is ons team
    • Zorg
    • Hier staan wij voor
    • Groepsindeling
    • Schoolgids
    • Werken bij Vroonestein
  • Samen zelfbewust
    • Berichten uit de klas
    • Leerlingenraad
    • Ouderraad
    • Medezeggenschapsraad
    • Opleidingsschool
    • VSO-BSO
  • Boeiend onderwijs
    • Coöperatieve werkvormen
    • Wetenschap en Techniek
    • Cultuur
    • 21e eeuws leren
    • Meerbegaafden
    • Berichten van Vroonestein
  • Pedagogisch tact
    • Kanjerschool
    • Identiteit
  • Praktische zaken
    • Sponsor ook de Vroonestein
    • Schooljaaragenda
    • Schooltijden
    • Vakanties en studiedagen
    • Formulieren
    • Oudercommunicatie
    • Vroonestein-info
    • BSO informatie voor ouders
    • Folders en flyers
    • Inspectierapport
    • Nog even oefenen
  • Contact
    • Sponsor de Vroonestein

Basisschool Vroonestein

  • Home
  • Over Vroonestein
    • Dit is ons team
    • Zorg
    • Hier staan wij voor
    • Groepsindeling
    • Schoolgids
    • Werken bij Vroonestein
  • Samen zelfbewust
    • Berichten uit de klas
    • Leerlingenraad
    • Ouderraad
    • Medezeggenschapsraad
    • Opleidingsschool
    • VSO-BSO
  • Boeiend onderwijs
    • Coöperatieve werkvormen
    • Wetenschap en Techniek
    • Cultuur
    • 21e eeuws leren
    • Meerbegaafden
    • Berichten van Vroonestein
  • Pedagogisch tact
    • Kanjerschool
    • Identiteit
  • Praktische zaken
    • Sponsor ook de Vroonestein
    • Schooljaaragenda
    • Schooltijden
    • Vakanties en studiedagen
    • Formulieren
    • Oudercommunicatie
    • Vroonestein-info
    • BSO informatie voor ouders
    • Folders en flyers
    • Inspectierapport
    • Nog even oefenen
  • Contact
    • Sponsor de Vroonestein

Coöperatieve werkvormen

Er wordt bij ons gewerkt met coöperatief leren, omdat het belangrijk is dat leerlingen leren met en van elkaar.
Samenwerkend leren heeft positieve effecten voor alle leerlingen. Leerlingen leren niet alleen van de leerkracht maar ook van de interactie met elkaar. Zwakke leerlingen kunnen een steuntje in de rug krijgen en aangemoedigd worden, sterke leerlingen leren de stof op een hoger niveau beheersen als ze het aan anderen uitleggen. Bij coöperatief leren zijn er twee doelen: een cognitief doel en een sociaal doel. Het cognitieve doel is het leren van inhouden. Het sociale doel is het leren samenwerken.

CONTACT

Basisschool Vroonestein
Lohengrinhof 15-17
3438 RA Nieuwegein
030 – 6037291
info@vroonestein.nl


Vroonestein Video